Mitsubishi 3000GT & Dodge Stealth Forum banner

Dyno-grafiek verzamelthread, deel twee

105K views 118 replies 30 participants last post by  ABQTT  
#1 · (Edited)
Allereerst, ga naar deze thread en lees ten minste de eerste post, zodat je deze thread beter begrijpt.

Laten we een verzameling maken van Dyno-grafieken van verschillende turbo-opstellingen - 3000GT/Stealth International Message Center

Zoals velen weten, is die thread een geweldige bron voor leden van dit forum, maar hij is al een tijdje niet meer bijgewerkt. Ik heb toestemming gevraagd en gekregen van Chris (ook bekend als mellon) om zijn project over te nemen, het bij te werken en het gaande te houden. Ik ben hier erg blij mee. Ik heb zijn thread al talloze keren gebruikt en ik hoop dat anderen van dit project blijven profiteren. Ik zal niet veranderen hoe de info wordt gepresenteerd, of iets dergelijks. Mijn doel is om gewoon verder te gaan waar de laatste thread is bijgewerkt en dit project gaande te houden, met behulp van mellons originele criteria.

Ik heb vele uren besteed aan het doorzoeken van de vorige thread voor alle info die is gepost maar niet is bijgewerkt. Ik geloof dat ik alles heb opgevangen en dienovereenkomstig heb bijgewerkt. Alle categorieën hebben nieuwe info, behalve de 3000 tot 6500 tpm acceleratievergelijking.

Ten slotte is dit project afhankelijk van jou. Draag alsjeblieft informatie bij aan dit project. Het helpt alleen maar om de 3S-community te verbeteren. De regels/criteria voor elke categorie worden duidelijk gepresenteerd in de eerste post van de vorige thread. Lees ze alsjeblieft, zodat je gegevens een nuttig onderdeel van dit project kunnen worden. Maar wees je ervan bewust dat niet alle dyno-grafieken in het project worden geplaatst. Het idee is om het beste te laten zien dat elke opstelling (dwz turbo) kan produceren. Ik heb ook geen tijd om elke dyno-grafiek die ooit op 3si is geplaatst of ooit zal worden geplaatst, te nemen en hier in het project te compileren. Plaats je dyno-grafiek in deze thread als je wilt dat deze wordt opgenomen. Dit geldt ook voor de andere categorieën. Plaats het in deze thread om het te laten opnemen. Het kan een paar dagen duren voordat ik het in het project heb opgenomen en alles heb bijgewerkt, maar het zal worden opgenomen. Als het niet in deze thread wordt geplaatst, is daar geen garantie voor. Dus zonder verder oponthoud, de gegevens:

DYNO GRAFIEKEN

Image

Image

Image

SPOOL GRAFIEK

Image

ACCELERATIE GRAFIEK

Image

GESCHATTE AWHP GRAFIEK

Image

Als de afbeeldingen niet de laatste update hebben, druk dan op shift + de vernieuwingsknop van je browser om de browser te dwingen de nieuwe afbeeldingen op te halen in plaats van de gecachede afbeeldingen van je eerdere bezoek te gebruiken.

#2 · (Edited)
Vanwege de aard van deze grafieken die enigszins druk zijn, wil ik graag een link kunnen geven naar de post waar de dyno's oorspronkelijk zijn geplaatst, zodat mensen de daadwerkelijke dyno-grafiek kunnen zien. Deze plek is gereserveerd voor dat gebruik, voor grafieken die vanaf nu worden geplaatst.

Dyno-grafieken:
niteryder twin 50 trim BB met racegas
LVA3KGT FWD DR500's @ 17psi, DR III Heads, 8.5:1 pistons
Import Power twin 5027 @ 33 psi, ethenol/meth/93
wsrtt's 9b grafiek
FastOldGuy 13G grafiek
LVA3KGT FWD DR500 grafiek
DR-1000 non-dbb grafiek (als iemand weet wiens auto dit is, zal ik hun naam daar toevoegen)
Norman 3.5L 50 trim (als iemand deze gebruikersnaam weet, zal ik hem daar plaatsen. Norman stond in de bestandsnaam van de grafiek toen ik hem downloadde)
spfan phantoms 21psi
WidowMaker 3.5L 16G 19psi stock heads/cams
97VR4 19T 25psi C16 stock heads/cams
oohnoo 19T 18psi benzine DRIII heads street cams
Italo Grasso 3.7L Mivec 6765R's stock cams
97VR4 19T 25psi
SnakeSkinner DR750 3.5L Heads/Cams benzine+meth

Spool-grafiek:

Acceleratiegrafiek:

Geschatte AWHP-grafiek:
SnakeSkinner 9.05@157.09 2920 lbs DR-1200@24psi 3.54L

#3 · (Edited)
Er wordt een nieuwe regel toegevoegd. Als een grafiek ergens in een thread werd geplaatst, vroeg ik of ze me toestonden deze aan de thread toe te voegen. Meestal kreeg ik nooit antwoord, wat ik opvatte als een stilzwijgende nee. Daarom is deze thread nooit veel bijgewerkt. Dat verandert. Om dit meer up-to-date te houden, voeg ik hier elke grafiek toe die ik op de forums vind, zonder te hoeven vragen. De basis hiervoor is dat als je het op een openbaar forum plaatst, het niet zo is dat je probeert "de kat in de zak te houden", om het zo te zeggen, dus het toevoegen aan een andere thread zal niets schaden. Door het op een openbaar forum te plaatsen, open je het toch al voor discussie/vergelijking.

#5 ·
Dat is prima. Als je informatie kunt geven voor de nieuwe opstellingen, voeg ik ze graag toe. Maar ter info: sommige opstellingen blijven sowieso. Een goed voorbeeld is Trevor's 14B dyno. Natuurlijk is hij overgestapt op E16G's en heeft hij betere cijfers gehaald, maar het doel van de grafiek is om mensen informatie te geven over het beste dat die specifieke opstelling heeft bereikt, dwz 14B turbo's. Niet om informatie te geven over het meeste dat een bepaalde persoon ooit met zijn auto heeft bereikt.

#6 ·
Heeft iemand anders problemen met het laden van de foto's in de eerste post? Er zouden er zes moeten zijn. Of ben ik de enige?

#8 ·
Oké, als jullie ze allemaal kunnen zien, is dat prima. Ik zoek mijn probleem later wel uit.

#9 ·
Erg cool, bedankt dat je het overneemt.

#10 ·
Bedankt voor het overnemen.

#11 ·
Goed om het live te zien, sorry dat ik te druk ben geworden met mijn nieuwe bedrijf. Eén suggestie: verplaats de namen in de legenda zodat ze in volgorde staan ​​met de resultaten.

betere resultaten = naam bovenaan, het maakt het gemakkelijker om ze in één oogopslag te vinden.

#13 ·
goed om te zien dat het live is, sorry dat ik te druk ben geworden met mijn nieuwe bedrijf. Eén suggestie: verplaats de namen in de legenda zodat ze in de volgorde van de resultaten staan.

betere resultaten = naam bovenaan, het maakt het gemakkelijker om ze in één oogopslag te vinden.
Bedankt dat je dit allemaal in de eerste plaats op gang hebt gebracht!

Genoteerd en gecorrigeerd. Ik heb gisteren nog een paar uur besteed aan het afmaken (enkele andere dingen uitstellen die ik waarschijnlijk had moeten doen) om de info erop te krijgen en de thread te starten, dat ik dit gewoon op gang wilde krijgen, dus ik heb het gepost zonder eerst elk klein detail te krijgen.

Voor de geschatte AWHP-grafiek:

Trevor 12.69@108.44 3800lbs 9bs @ 14.9 psi *91*
Trevor 11.57@119.71 3610lbs 15Gs @ 18.5psi
Trevor 11.28@127.75 3600lbs 14bs @ 27.6 psi
Trevor 10.97@131.06 3580lbs E316Gs @ 22.6 psi *91/Meth*
Trevor 10.40@138.94 3572lbs E316Gs @ 30.7 psi

Ik zou al mijn andere vermeldingen verwijderen.
Toegevoegd. Je 14B stond al op de grafiek.

Dit herinnert me eraan om te praten over de spool-, awhp-schattings- en accel-grafieken. Kortom, iedereen die er iets aan heeft bijgedragen, is toegevoegd. Maar ze beginnen druk te worden, vooral de awhp-grafiek. Na het toevoegen van de nieuwere updates, moest ik de grafiek vergroten om de hele legenda erop te krijgen, anders zou de onderste handvol namen zijn afgesneden en niet zichtbaar zijn. Dit brengt me ertoe om ze te willen behandelen als de dyno-grafieken, waarbij alleen de beste van elke setup/turbo daarop worden geplaatst. Maar dit lijkt ook een deel van het doel van de grafiek te verslaan. Dit is een manier om een ​​beter gevoel te krijgen voor wat de typische, niet altijd beste prestaties voor een bepaalde turbo kan zijn. Meer datapunten, om zo te zeggen. Maar dan zijn er sommigen (en ik heb er een hekel aan om je Trevor te bekritiseren omdat je veel goede info bijdraagt) die vier keer hebben bijgedragen aan dezelfde turbo-opstelling, zij het twee keer op pomp en twee keer op racegas, maar zijn ze echt allemaal nodig? Hoe dan ook, ik wil graag horen wat jullie ervan vinden. De grafieken inkorten, of iedereen laten blijven en worden toegevoegd, of iets daartussenin?

Ook wil ik aparte grafieken alleen voor pompbenzine starten. Maar ik weet niet zeker of ik genoeg info heb om de moeite op dit moment te rechtvaardigen. Als er meer werd bijgedragen, zou ik ze misschien kunnen starten.

Zoals altijd zijn opmerkingen welkom en ook nieuwe info om toe te voegen :)

#12 ·
Voor de geschatte AWHP-tabel:

Trevor 12.69@108.44 3800lbs 9bs @ 14.9 psi *91*
Trevor 11.57@119.71 3610lbs 15Gs @ 18.5psi
Trevor 11.28@127.75 3600lbs 14bs @ 27.6 psi
Trevor 10.97@131.06 3580lbs E316Gs @ 22.6 psi *91/Meth*
Trevor 10.40@138.94 3572lbs E316Gs @ 30.7 psi

Ik zou al mijn andere inzendingen verwijderen.

#16 ·
Ik probeer belangrijke mods in de legende te zetten (zoals koppen, lachgas), maar er is echt maar zo veel ruimte. Dit is een reden waarom ik een link wil toevoegen naar de originele post met het dynoblad in de 2e post. Vaak wordt de daadwerkelijke mod-lijst samen met het blad gepost.

De belangrijkste reden om me ervan te weerhouden om alles behalve de beste van de beste op de geschatte awhp-grafiek te elimineren, is omdat dat in feite is wat de dynobladen zijn. De beste van de beste. En een ander nummer hebben dan die, en dat schatten, zou naar mijn mening een beetje dom zijn.

#17 ·
Ik zie mezelf niet op de kaart, dus hier is mijn bijdrage...

Image

Dit was bij 20psi...
Turbo:
Dynamic Racing DR-800 turbo kit
Tail Wastegates
Tial Blow off valve
Alamo Down Pipe
Greddy uitlaat
Custom inlaat met HKS luchtfilters

Motor:
ROSS Zuigers
Fidanza Verstelbare nokkenastandwielen
Power Enterprise Super Strong Distributieriem
Unorthodux Onderdrive poelie
Krank Vent check (PCV) Klep
Polyurethaan motorsteunen

Brandstof:
Greddy 720cc Injectoren
Stalen gevlochten brandstofleidingen en lus
Supra brandstofpomp
SX high flow brandstoffilter

Elektronica:
MICROTEC Engine Management System
MSD Ontstekingskabels
Custom Massakabels
Greddy Profec B - Boost Controller
Innovate Wideband O2
Greddy Meters:
EGT
Boost
Brandstofdruk
Greddy Turbo Timer
OPTIMA Red top accu

Hier ziet het eruit:

Image

#18 · (Edited)
boricua, dat is lief. Bedankt voor je bijdrage, maar helaas overtreft het de dr-800 dyno die al op de voorpagina staat niet. Sorry.

Was dit benzine van de pomp? Misschien wordt het toegevoegd als ik ooit een andere benzinetabel maak.

HĂ©, was jij niet de man die de Clutchmaster twin disk aan het testen was? Hoe gaat dat trouwens?

Bewerken: Ik realiseerde me net dat je grafiek in mph staat in plaats van in rpm. Het spijt me, maar er worden alleen grafieken in rpm toegevoegd. Het is gewoon te veel gevraagd om de exacte bandenomtrek, enz. te krijgen om een nauwkeurige relatie tussen snelheid en rpm op de auto van elke persoon te krijgen.

#22 · (Edited)
what about n/a's?
wat dacht je van n/a's?[/QUOTE] Natuurlijk, waarom niet. Als er genoeg info gepost wordt, maak ik er een nieuwe grafiek voor. Ik voel me er niet prettig bij om het op dezelfde grafiek te zetten als de turbo-opstellingen (deels omdat het een compleet andere opstelling is en aparte aandacht verdient, en deels omdat de grafieken al druk genoeg zijn, lol).
I think something is up with the scale on the dyno charts... it's showing them revving to 12,000 RPM :)
Ja, bedankt dat je dat opmerkte. Ik heb ontdekt wat er mis was, maar ik weet niet waarom het dat deed. Ik ben hetzelfde bestand gaan gebruiken dat je me stuurde, en op de een of andere manier gebruikten de grafieken niet langer de juiste X-as nummers. Het is in het bestand opgelost, ik zal binnenkort nieuwe, gecorrigeerde grafieken uploaden. Bewerken: Opgelost

#21 ·
Ik denk dat er iets mis is met de schaal op de dyno-grafieken... het laat ze zien tot 12.000 RPM draaien :)

#25 ·
Bijgewerkt:

Record van Snakeskinner toegevoegd aan de geschatte whp-grafiek.

Ik ga ook bijhouden waar de info oorspronkelijk is gevonden in de tweede post, indien mogelijk. Alle nieuwe info die aan de grafiek wordt toegevoegd, zal daar ook een link hebben.

#27 ·
Cool. Bedankt voor het plaatsen. Ik zal echter een tijdje niet kunnen updaten. Ik ben sinds 7 november (vorige week woensdag) niet echt online geweest (niet alleen 3si, maar bijna het hele internet). Ik ben druk bezig geweest met verhuizen van Oklahoma naar Florida. Ik verblijf nu in een hotel. Geen internet behalve twee computers (die volgens mij inbellen gebruiken) om alleen e-mail te checken, etc. Ze hebben net draadloos internet in hun lobby gekregen, dus ik gebruik dat nu. Ik gebruik nu mijn laptop, maar alle bestanden voor dit project staan op mijn desktop, die is ingepakt. Ik ben momenteel op zoek naar een huis. Ik verwacht de desktop pas tevoorschijn te halen als ik in mijn nieuwe huis ben ingetrokken, wat waarschijnlijk over twee of drie weken zal zijn. Sorry jongens. Maar ga alsjeblieft door met bijdragen! Ik zal alles updaten als ik de kans krijg :)

#29 · (Edited)
cool beans. Ik ben een paar dagen niet op 3si geweest, dus ik ben net begonnen met het lezen van je thread, maar het komt natuurlijk nog steeds tekort ten opzichte van je racegas-afstelling op dezelfde turbo's, maar als ik de grafieken ooit opsplit in pomp vs. race, zal dat zeker worden opgenomen.

Uit nieuwsgierigheid: wat waren je timingnummers? (tenzij het in je thread staat, ik ben nog niet verder gekomen dan pagina twee). Wat is de "truc" om zoveel vermogen uit TD04's, pompbenzine en geen additief (bijv. meth) te halen, behalve alle ondersteunende mods te hebben, lol?

#33 ·
Zag net dat de HP van T4 per valstrik-snelheid niet in de grafiek staat.
159,23 mph
2950 raceweight

#34 ·
Zag net dat de HP van T4 per trapsnelheid niet in de grafiek staat.
159.23 MPH
2950 raceweight
Ik denk dat we hier een tijdje geleden een korte discussie over hebben gehad. Ik kon nergens vinden dat je ooit een gemeten gewicht voor T4 hebt gepost, alles wat ooit is gepost was een geschat gewicht. Dus heb je het daadwerkelijk op een weegschaal gewogen? Of is dit de schatting? Als het per weegschaal is, zal ik de grafieken graag bijwerken.