Mitsubishi 3000GT & Dodge Stealth Forum banner
1 - 20 of 189 Posts

·
Unknown 3000GT VR4 :**
Joined
·
3,071 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Ok, I took a couple of pictures of things in my car, which is registered as a 1994 car, but has popup lights. Oh yeah, on the seatbelt it says manufactured 1993, and I was told they make that 1 Year before, so car should be 94? Well, these pics are the things it has different to all the other 1991-93 VR4's here in Panama (the american ones with vin)



My Speedometer in kms. If you look closely you can see my Tour / Sport light on, ECS.



Missing a button? (I do have ECS btw, look at first pic)



Missing the Radio Controls. Or did 93 1st Gen not have them?



Missing the button that closes and opens the doors.



I have 2 Airbags, I know my friends 92 has only drivers side.



My gauges are diff, the others dont have the clock.



No Active Spoiler or Active Front Air Dam (forgot pic) on my vr4.


So, what do you guys think? :) heh
 

·
THE GAME
Joined
·
1,464 Posts
Are you sure its a vr4? LOL

you should have active aero and you don't. You should also have steering wheel radio controls but you don't.
 

·
Registered
Joined
·
1,130 Posts
is that the same cae u have in ur sig description, cuz u have it listed as a first gen wich has the rally lights, but u stated u think its a 94, how long have u ah the car, did u just get it?? run a car fax, i think should tell ya what it really is
 

·
Registered
Joined
·
354 Posts
Yea, WTF?!?!?!?!

I didn't see a boost guage eaither. Whats with that clock? NEVER seen that before. And no Power doors?..... thats a unique one for sure.
 

·
Premium Member
Joined
·
565 Posts
I'm confused.

-You have a 1st gen steering wheel.
-Passenger airbag were available on 2nd gens
-Where's your power lock button?? Do you have power locks?
-That clock gauge is stock?? Never seen that before, that center combo gauge either.
 

·
Registered
Joined
·
2,408 Posts
the center gauge is from GTO.
your gauge is also in KM. and your car dropped alot of gadgets that weighs down the 3000GT. which leads me to believe you probably have something that resembles if not completely identical to a LHD GTO with all its original part.
 

·
Dont be scared little LT1
Joined
·
339 Posts
I'm freaking out. Have you weighed it? I wonder if its lighter or missing anything else. Does it have AWS? Did you get it from someone who knew anything about 3kgts? RUN A CARFAX. Wait, does it even have a vin?

Perhaps its the European version of the 3kgt. I know some of their things were different, although I'm not sure what. I think their front headlights were different somehow (the popups). Defiantely check for AWS cause it would be neato if it didn't have it. Does it have leather interior? Perhaps its some bastard european version of the MR. That would be too cool. Wanna sell it? :)

Also, in the dual gauges, what is the gauge on the right? I can't tell, is that the boost?

Joe
 

·
Premium Member
Joined
·
565 Posts
Jspec said:
the center gauge is from GTO.
your gauge is also in KM. and your car dropped alot of gadgets that weighs down the 3000GT. which leads me to believe you probably have something that resembles if not completely identical to a LHD GTO with all its original part.
I was thinking it is a GTO MR, but its not RHD.
 

·
Unknown 3000GT VR4 :**
Joined
·
3,071 Posts
Discussion Starter · #13 ·
Ok, alot of questions to answer.

Cranius: I haven't Weighed it, and I have no VIN, neither on the sides when you open the doors or at the front above the dash/steering wheel. The guy I got it from knew some things about 3000GTs, but I knew more. Yeah in the Center gauge, the one on the right is boost, and left is engine temp. Yeah i Have leather, moonroof. How do I check for AWS? Im pretty sure I have it, I have the light indicator (I think)


dyasol: Yep, 1st gen sterring Wheel, No power lock button but yeah I have powerlocks. Clock Gauge is stock on this car.

Beekay: The boost gauge is in the center. Yes I have Power Doors, just dont have that button on my door. Whats with the clock? I dunno... added bonus? hehehe

artmans_1992_stealth: Yes, same one in my sig. I've had it since November 2001. Can't run CarFax, no VIN, I wanted to run it before I bought it.. but oh well.
 

·
Registered
Joined
·
422 Posts
can you show us an other view of the rear (spoiler)

From this angle the spoiler looks like the HSXs !!!???!! :eek:

Weird car you have here.

ZB

BTW: is it a 5 or 6 speed?
 

·
Just Bring It
Joined
·
2,835 Posts
Hmmm, thats weird, it has a passenger airbag, but everything else points to it being a 1993
 

·
Registered
Joined
·
3,486 Posts
.

i just noticed that. post a picture of it at a different angle

<img src="http://www.3si.org/portal/forums/attachment.php?postid=889502"></img>
 

·
Deal with it
Joined
·
3,129 Posts
Sounds like this could be some type of hybrid. And how the hell dont you have a vin? Arent they located in like 4 different spots?
 
1 - 20 of 189 Posts
Top