Mitsubishi 3000GT & Dodge Stealth Forum banner

Nederland 3S eigenaren in kaart!

10192 Views 46 Replies 15 Participants Last post by  Turbo Beast
Zoals jullie zagen ben ik bezig om alle 3000GT's, GTO's en Stealths in Nederland in kaart te brengen (of zoveel mogelijk).
De meeste heb ik, van 3SI en van de 3000GT hyves alleen ben ik daar niet erg aktief. Ik wil de kaart zoveel mogelijk up to date houden, dus als iedereen hier een klein beetje info wil posten, graag!
Aanvullende info zou ook leuk zijn! Eens kijken wie er nog aktief zijn :D
Als mensen eraf willen, geef een bericht, haal ik je van de kaart af.

Ook auto's die te koop staan (veel al hele lange tijd) zet ik erop, dan hopelijk als er een eigenaar is, meld die zich!

Nederland 3S in kaart - Google Maps

Dus bij deze, info van mij:

Turbo Beast, Colin Blom, Spierdijk
3000GT VR4, 1992, EU spec
2e eigenaar, volledige verbouwing :D
[email protected]

CONTINU EDITING: (kunnen mensen mij hier een PM over sturen?)
- Heeft Dennis zn auto nog?
- Witte 3000GT in stukken nabij Amsterdam, wel op de kaart gezet.
- Weet iemand iets over een 3000GT in Leeuwarden?
- Weet iemand iets over een Stealth in mijn omgeving (groen)
- Zwarte 1e gen omgeving Limburg
- Witte Stealth omgeving Limburg
- Marco heeft zijn auto verkocht aan iemand uit Rotterdam (wie?)
- Donkerrode 3000GT 1e gen omgeving Katwijk??
21 - 40 of 47 Posts
Hallo allemaal!
Ik ben Dennis Kuijt uit Katwijk, eigenaar van de donkerrode GTO VR4 uit 1990.
Een tijdje terug werd ik aan de kant gezet door een politieauto. De betreffende agent
bleek ook eigenaar te zijn van een 3000GT en vroeg of ik ook lid was van 3si. Deze kwam uit Noordwijk.
Dennis was dus aangehouden door Leon!
Haha, nee kreeg gelukkig geen bekeuring alhoewel ik zonder gordel reed! Ik was net uit me werk onderweg naar de Mitsubishi dealer toen er plots een politiewagen achter me zat, zwaailichten aan, STOP POLITIE! Schrok me eigen het lazarus! Maar was een geruststelling toen bleek dat oom agent alleen maar een nieuwsgierige 3000GT eigenaar was!!! Rijd Leon eigenlijk alweer in zijn wagen? Hij zei toendertijd dat zijn wagen helemaal uit elkaar lag ivm reparaties/aanpassingen....

GRTZ DK
Hier nog even mijn ervaringen met de GTO.

Ik heb de wagen gekocht in Losser, bij auto Theussing en heb me eigen door hem flink laten naaien achteraf (niet letterlijk natuurlijk LOL)! De auto werd verkocht met een nieuwe apk, maar hoe dat ding toendertijd door de keuring heen gekomen is, is me tot de dag van vandaag nog steeds een raadsel!! Ik heb voor mezelf ook vastgesteld dat wanneer ik die verrekte mongool nog eens een keer tegenkom, er even een kleine verbouwing gaat plaatsvinden.....

Het begon met een vibratie in het stuur bij bepaalde snelheiden, er werd mij verteld dat de oorzaak een uit balans geraakt wiel was en eenvoudig opgelost kon worden. Toen met remmen (hoge snelheid) begon ook de hele auto te schudden. Ook begon het schakelen steeds rotter te gaan totdat op een gegeven moment de bak vast bleef staan in de tweede versnelling...

Voor de rest zijn er in de tussentijd nog heel wat zaken bijgekomen zoals: problemen met de ECS, ABS, Active Aero, Active Exhaust, ECU en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De meeste problemen zijn inmiddels verholpen en oh wat ben ik blij dat ik zelf nog een beetje kan sleutelen anders was ik al zes keer failliet geweest, denk ik!!

Met andere woorden: als je van plan bent een 3000GT aan te schaffen, zorg dat je goed geinformeerd bent en weet op welke dingen je moet letten anders verandert die ene droom al heel snel in een eindeloze nachtmerrie!!
See less See more
Oh ja, ook rij ik nu al ruim 9 maanden rond zonder APK! Heb hem een week of vier geleden voor het laatst laten keuren en het enige punt dat nu nog niet in orde is, is een te hoge Co waarde! Ben nu nog aan het uitzoeken wat daar de oorzaak van is. Dealer heeft de ECU uitgelezen en er was geen enkele storing aanwezig en zij hebben een Co gemeten van 0,6%.
Vorige week haalde ik mijn rechterachterwiel los en rook ik een behoorlijke benzinelucht. Na onderzoek bleek dat er een behoorlijk grote lekkage aanwezig was in de slang die van de pomp naar de stalen leiding gaat!! Deze heb ik vervangen en hieropvolgend de ECU gereset. Misschien dat deze lekkage de oorzaak was van de hoge Co, doordat de benzinedruk niet constant was en de ECU zich hierop aanpast??? Iemand suggesties?

Grtz DK
Haha, klinkt bekend Dennis al die problemen. Heb precies hetzelfde mee gemaakt.
Ook een half gare auto gekocht waar ineens van alles aan kapot ging na een maand of 3.

Zie die Auto Theussing wel vaak voorbij komen op marktplaats ivm japanse auto's. gezien die stukjes tekst die overal bijstaan leek het me al niet echt zo'n fijne zaak.
En na lange tijd weggeweest ben ik er ook weer :D

Dentheman, Dennis Hage, 3881SN Putten
3000gt VR4 1993, 2gen import uit Japan.
Complete verbouwing
Oke,...Hallo,..

Ten eerste vind ik dit forum echt een goed idee. Je weet dan waar je een mede Stealth/3000GT rijder kan tegenkomen! Helaas rijden er bij mij maar 2 in de buurt? Veendam en Ter Apel? Heb ze nog niet gezien, rijden ze nog??

Ze noemen mij Wheebo (je kunt mij vinden op youtube, zoeken op wheeborules).

Ik ben recent verhuisd en nu dus woonachtig in Emmen. Ik heb een paar weken terug een Dodge Stealth R/T Twinturbo van 09-1992 laten importeren. De Stealth is nu voorzien van NL kenteken en aanstaande zaterdag haal ik hem op!!!!!! :)

Hij is volledig nagekeken en getest en verkeerd in goede staat op een paar kleine dingen na: Knikje in velg, remlichtsensor defect, linker stuurkogel heeft iets speling. Ze zijn hier nu mee bezig.

De kleur is rood, met zwart dak en echt waar: GEEN KRASJE OF DEUKJE TE BEKENNEN!!! Auto heeft 4 jaar stilgestaan, maar loopt direct als een zonnetje.

Organiseren jullie ook wel eens een Stealth/3000GT meeting via dit forum???

Nou,

See you on the road soon.....

Mzzl Wheebo
See less See more
4 jaar still gestaan, ik hoop dat je de olie en benzine eerst vervangen hebt.

Welkom, de laatste tijd is het huer een beetje stil.
Hoi,....zekers!! Ik heb veel vervangen zoals olie, koelvloesitof, bougies, nieuwe filter. Nieuwe distributieriem en op tijd gezet. Omdat hij zo lang stil heeft gestaan zal ik zekers de eerste paar duizend km rustig aan doen, dan weer een beurtje. Hij heeft alleen iets speling in de linker stuurkogel, moet nog even kijken hoe we dat doen. De remlichten lag aan een sensor, die heb ik hier liggen, komt er morgen in. Rechter voorvelg zit een knik in, maar dat kost mij 83 euries en ik kan er gewoon op wachten. Ik heb extreme crazy chromen velgen besteld met nieuwe banden 235-40-18, die komen er onder. De originele velgen worden helemaal in nieuwstaat gebracht en die bewaar ik. Voor de rest had hij geen punten voor de apk, dus zal hij er goed doorkomen na het weekend.

Groetjes Michel
Ey Wheebo,

De 3000GT uit Veendam rijdt nog hoor:)

Ga je zondag ook naar superleague in assen?

wil wel effe contact met je opnemen. bel me maar effe: 0624857555

greetz Arjun
Goedemiddag,

Erg leuk initiatief zo. Ik heb zelf een VR-4 pearl yellow uit 1994 (MK2) met wit leder interieur en een targa dak, die zie je niet zo veel. Ik heb de mijne nu een jaar in bezit en gekocht bij Jonker automotive in Hoevelaken. Ik heb een us spec (320 pk, 6 bak lange overbrenging) maar hij is destijds wel nieuw in NL geleverd. Km stand is nu 77.000 km met NAP!

Het enige wat ik tot nu toe heb moeten vervangen is de uitlaat, dat wist ik al bij aankoop, weer voor de originele gekozen zodat mijn active exhaust blijft werken en was erg goed betaalbaar bij de Dealer, active exhaust doet het nu weer. Active aero front doet het nog maar rear is defect. Dit is het bekende probleem met de witte kunststof schuifjes, deze besteld en dan doet ie het achter ook weer.

Ik wil hem graag helemaal origineel houden, heb daarom ook de eu-spec wielen gekocht, beter dan de us standaard chromen vind ik.

De 3000gt heb ik altijd een mooie auto gevonden en eigenlijk altijd al mitsubishi gek geweest. Heb ook nog een erg mooie starion widebody (rood) en een carisma met een v6 mivec erin (zelfbouw).

Ik lees op dit forum ook dat er best wel veel mensen problemen hebben, maar het belangrijkste is volgens mij onderhoud en dan vind ik het best nog meevallen voor een auto van meer dan 15 jaar oud. Het blok is sterk, de bak ook (6-bak) het enige zwakke punt in de aandrijving is de tussenbak, maar hier hebben heel veel vierwielaandrijvers last van. Qua onderhoud breng ik hem naar Arthur van voormalig WPI, is nog een bekende uit de good old mitsubishi turbo club tijd.

Ik heb op autoweek een review geplaatst en daar staan ook foto's bij.
See less See more
Welkom, ik ben nederlander maar verhuist naar VS. De forum is niet zo aktief meer sinds the split van 3 S G T O dot org. Waneer je zegt je hebt die auto origineel is met een targo top dan heb je het wel mis lol. OF het is een hardtop convertible, dan wel. Soft top nee. De tussenbak op een 6 versnelling is wel sterk hoor. Het is de 5 versnelling die op blaast. met een 6 speed gaat de bell housing naar de knoppen ,maar dat is dus wel na 600pk aan de wielen als je echt gek gaat doen lol. Je hebt gelijk deze autos kunnen niet stuk als je ze onderhoud, vee jongeren willen ze maaropvoeren maarniet onderhouden dus het lijkt net of het een slechte auto is. Je moet effe een paar fotootjes van je auto(s) hier neer zetten aub.
3
Dus jij woont het mooie USA ,verstandige keuze hoor, bevalt het je daar?

Wat ik bedoelde met een targadak is dat er een glazen dak opzit, welke je helemaal kan verwijderen en dan in de kofferbak kan plaasten, beetje zoals de porsche 944 targa.

Attachments

See less See more
Dus jij woont het mooie USA ,verstandige keuze hoor, bevalt het je daar?

Wat ik bedoelde met een targadak is dat er een glazen dak opzit, welke je helemaal kan verwijderen en dan in de kofferbak kan plaasten, beetje zoals de porsche 944 targa.
Okay das normal dus. Ja het leven is hier goed als je geld hebt heh lol. af en toe een tornado, earthquake en hurricane en droogte en wildfires enzo maar das alleen voor de armen whooaaaaa!

Mooie auto,ik die gele altijd mooi gevonden.
Fucking wildfires. Het huis dat wij gekocht hebben staat er middenin......
Registreer maar op je kaart: dodge stealth r/t tt uit 91 van Luuk Hunnekens uit posterholt!
Fucking wildfires. Het huis dat wij gekocht hebben staat er middenin......
oh shit.
21 - 40 of 47 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.