Mitsubishi 3000GT & Dodge Stealth Forum banner
1641 - 1660 of 1685 Posts

· Registered
317 Posts
Woei, Colin gaat ons van onderdelen voorzien \o/ haha.

Deze grote stap komt door je nieuwe werk neem ik aan?

Alvast succes daar!

· Registered
295 Posts
hey gasten , hoe gaat ie hier? ik zie dat Colin zich permanent gaat vestigen in de states,dus ik voorzie hier een shipping partner voor vriendenprijsjes enzo :)alvast veel succes daar he met alles en laat je rode bolide gerust hier langs de kant van de weg staan hoor , dan halen je vrienden van deze site de auto tot de laatste schroef leeg haha , ik ben op zoek naar een power transistor unit want ik heb zon idee dat dit een boosdoener is omdat mijn tachometer ook al raar doet en mijn motor lijkt soms flink te misfiren.. een coil pack heb ik al dus alleen die ptu nog .. wie maakt me los..

· Registered
295 Posts
ja ik heb bijna geen rondleding meer nodig in de powerplant van dodge,.. heb bijna alles al een keer in me handen gehad haha. maar in een ideale wereld haal je hem van stal en ga je lekker knallen.. en dat 25 jaar lang.. maar helaaaaas.:)

· Registered
317 Posts
Ik kan er nog wel mee knallen. Voor zo ver een SL kan knallen...
Tot de cilinder van men koppeling leeg gelekt is dan of men distributie riem knakt :p

· Registered
295 Posts
heej gasten , ik heb vandaag een 3000 gt sl uit 91 erbij gehaald , deze ga ik ontmantelen voor eigen donor gebruik en onderdelen , dus als je wat nodig hebt laat het me weten want als ik het misschien zelf niet nodig heb kan het weg voor een redelijke prijs, de auto is nu nog compleet voor zolang als het duurt. het merendeel van het plaatwerk kan er ter zijner tijd af want dat past niet op mijn dodge of wil ik er niet op hebben.wel grappig is het overigens om de twee modellen achter elkaar te zien staan , dan zie je pas dat er flink wat verschillen zijn.morgen maar eens kijken of de motor een beetje draait en hoe die klinkt want daar had ik ff geen porrie meer voor in de stromende regen.

· ?Mark
24,639 Posts
heej gasten , ik heb vandaag een 3000 gt sl uit 91 erbij gehaald , deze ga ik ontmantelen voor eigen donor gebruik en onderdelen , dus als je wat nodig hebt laat het me weten want als ik het misschien zelf niet nodig heb kan het weg voor een redelijke prijs, de auto is nu nog compleet voor zolang als het duurt. het merendeel van het plaatwerk kan er ter zijner tijd af want dat past niet op mijn dodge of wil ik er niet op hebben.wel grappig is het overigens om de twee modellen achter elkaar te zien staan , dan zie je pas dat er flink wat verschillen zijn.morgen maar eens kijken of de motor een beetje draait en hoe die klinkt want daar had ik ff geen porrie meer voor in de stromende regen.
das mooi!

· Registered
295 Posts
das mooi!
haha jij woont in het beloofde land , het land van de mogelijkheden.. volgens mij kan je daar gewoon naar de k-mart en dan liggen er gewoon stapels 3000gt/stealth onderdelen :) of is het niet zo makkelijk..hier in nederland is het slecht verkrijgbaar allemaal.

· ?Mark
24,639 Posts
Mijn garage is vol onderdelen lol , het is goed om die extra onderdelen te hebben. Als ik een zeergoeie deal zie dan koopik het gewoon,just in case lol. de autos worden er niet jonger op en de voorraad van onderdelen worden minder en minder, gewoon te oud of ze bestaan niet meer. Af en toe kan je nog een "rare" onderdeel in Japan vinden.

· Registered
295 Posts
Mijn garage is vol onderdelen lol , het is goed om die extra onderdelen te hebben. Als ik een zeergoeie deal zie dan koopik het gewoon,just in case lol. de autos worden er niet jonger op en de voorraad van onderdelen worden minder en minder, gewoon te oud of ze bestaan niet meer. Af en toe kan je nog een "rare" onderdeel in Japan vinden.
daar heb je helemaal gelijk in om nog wat op de plank te hebben liggen , ik ben vandaag in het interrierur bezig geweesd dat is er haast allemaal uit , maar wat een hell of a job is dat zeg, heb zoveel schroefjes losgehaald dat ik het verschil niet meer zag tussen boutjes en schroefjes. nu alles netjes rubriceren zodat ik het later ook weer kan herkennen en terugvinden. Een sl slopen gaat makkelijker als een TT opbouwen haha:)

· Registered
317 Posts
Gekocht voor een beetje redelijk prijs dan mag ik hopen? Liep dat ding nog of helemaal niet meer?

Jammer van die kleur. Is ook niet echt te mengen met rood. Spiegels en skirts waren wel handig geweest...
Zou mogelijk best wat dingen kunnen gebruiken, maar zit momenteel met wat andere dingen. Laat het anders nog wel weten Richard.

EDIT: Binnenkort ga ik aan mijn laatste poging beginnen om er nog wat van te maken. Zoveel mogelijk van het dashboard gaat eruit om alle troep kabels van dat kut alarm te traceren. Deze ga ik dan allemaal weghalen alles netjes terug solderen. Mijn doel is het originele alarm weer terug werkend te krijgen. Als dat lukt is alles weer normaal. Dan zal ik mogelijk wel wat onderdelen van je over willen nemen Richard ;)

· Registered
295 Posts
ik heb hem voor niet veel geld kunnen kopen en is bij mij thuis afgeleverd . die motor zal het ongetwijfeld nog doen , want heeft geen hoge kilometrage alleen heeft het weer wel invloed gehad op sommige delen maar die zijn na wat schoonspuiten wel weer helemaal goed te krijgen , de skirts kunnen er wat mij betreft af en de spiegels ook al moet ik wel zeggen dat de linkerspiegel een gebarsten glaasje heeft. ik heb ook nog wel een sierstukje voor je uitlaat erop zitten,maar jij zei dat die afgebroken was dus ik neem aan dat dat gelast zit , als het schroefbaar is wil ik hem er voor je af halen. laat maar weten wat je nodig hebt dan komen we er vanzelf wel uit.

· Registered
317 Posts
Die kleur past niet echt bij men auto dus die skirts en spiegels heb ik dan ook weinig aan.
Sierstuk van de uitlaat is inderdaad afgebroken. Zou dan de hele uitlaat moeten hebben. Als die niet kapot geroest is :p

Mja, kan het zo nog niet zeggen Richard. Ga binnenkort verhuizen en is allemaal nog onzeker of ik mijn 3000GT nog wel kan houden. Hoofd cilinder van de koppeling is nog altijd lek en kom ook aardig dicht bij de 200k km dus wat groot onderhoud nodig.

Maar toch wel knap Richard dat je gewoon hard doorgaat met je auto en zelfs een donor auto aanschaft ;)

· Registered
295 Posts
Heej Ruud , ik ga van de week even onder de auto kijken hoe de staat is van alles, eerlijkheidshalve heb ik nog niks onder auto bekeken omdat ik eerst de boven kant volledig wil leeghalen , wat ik wel heb gezien dat er bij ook een sierstukkie af is, dus dacht dat je ze gewoon los kon halen. anders zou je hem erop moeten lassen ofzo met een paar laspuntjes. de auto staat er nog wel ff dus als je wat nodig hebt let me know.
welke kant ga je op met wonen of blijf je daar in de buurt? in ieder geval staat er een hoop op stapel zo te lezen.

· Registered
317 Posts
Blijf hier in de buurt inderdaad.
Die sierstukken schroef je normaal wel vast ja, maar dus niet als et stukje frame om de pijp is afgebroken. Wat dus bij mij het geval is.

Is dat sierstuk bij die auto ook afgebroken of gewoon weg?

Hoe staat het verder met het uit elkaar halen van de boven kant? Wat ben je zoal van plan over te zetten?

· Registered
295 Posts
volgens mij is het sierstukkie gewoon weg want het binnenpijpje waar ij op zit zit er nog wel , wat overzetten betreft , er zit een creme leren interieur in in goede staat en tevens nog wat motordelen , en de achtervleugel vind ik ook mooi dus die gaat ook op mijn auto ipv de banaan , al moet ik zeggen dat de meningen over de banaan verdeeld zijn de een vind hem geweldig de ander vind hem niks. en ik zweef er tussen in. tevens ga ik zoveel mogelijk computers eruithalen en overzetten mits de condensatoren nog niet hebben gelekt , en de ecs connectoren wil ik over zetten want wil toch eens meemaken wat dat nou doet met die vering die electronisch versteld heb dat nog nooit werkend gezien. voor de rest kan het plaatwerk en dergelijke in de verkoop want dat past gewoon niet allemaal , motorkap hou ik wel want mijne heeft een pit erin ztten door een zuid wester storm die ooit eens mijn deklat van mijn zonwering op de motorkap heeft gesmeten.

· Registered
317 Posts
Veel is er toch niet over te zetten van een SL naar een TT kwa motor en computer spul?

ECS volgens mij wel ja. Mijn ABS doet laatste tijd nogal vaag vind ik. "ANTI LOCK" gaat heel soms wel eens aan voor een seconde ofzo. Ook lijkt remmen een vertraging te hebben.

Remmen is wel veel steviger en direkter zonder die ABS.

· Registered
295 Posts
toch kan ik een heleboel gebruiken Ruud , ben al druk aan het slopen , de cas en andere sensoren zijn allemaal hetzelfde en daarnast ook nog flink wat aangebouwde motordelen die overeenkomen als de startmotor , dynamo , de riemen enz enz. als er een abs computer in zit en ik weet waar die zit kan je die proberen. dan haal ik hem er voor je uit. maar denk zelf dat dat meer iets mechanisch is. heb trouwens nog even naar die sierstukjes gekeken , en deze zitten met boutjes vast aan een binnenpijpje maar die is bij jou ook weg volgens mij?

· Registered
317 Posts
Yep die is compleet afgebroken. Geen mogelijkheid tot schroeven meer. Zou et eraan moeten lassen, maar dat gaat mogelijk niet meer lukken.

Had geen idee dat je toch nog zoveel kan gebruiken.

· Registered
317 Posts
Ok, Moet nu wel doorgaan met men kar. Begin ineens zomaar koelvloeistof te verliezen. Nogal veel dus niet zomaar een beetje. Gebeurt meestal na dat ik em geparkeerd heb.

Kom dan terug start de auto ineens lampje van lage koelvloeistof. Heb geen melk achtige olie dus et verdwijnt niet daar in. Eigenlijk ook nergens te zien waar het heen lekt. Radiator dop is al een keer vervangen. Misschien thermostaat?

Nja, alles word in ieder geval binnenkort bij een garage nagekeken en alle mankementen worden dan hopelijk verholpen

Ben dus wel in voor wat onderdelen van die spare 3kgt die je hebt staan Richard. Ligt eraan wat je overhoudt of wat je niet kan gebruiken.

Wil namelijk wel weer graag de originele lucht filter. Moet nog wel een midden console bakje hebben, 1 van de knopjes links onder bij et stuur. Die valt er steeds uit. Ook nog een ETACS en ECU als reserve mochten die degelijk zijn.

1641 - 1660 of 1685 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.