Mitsubishi 3000GT & Dodge Stealth Forum banner
1 - 6 of 6 Posts

· Registered
76 Posts
Discussion Starter · #1 ·
hi Jongens,
Ik zie dat de nederlandse 3000GT eigenaren zich aan het vereningen zijn! Gaaf! Ik ben Arnout en ik run Suprasport. Wij bouwen met name Toyota Supras maar aangezien jullie allemaal benieuwd zijn naar de door ons gebouwde 3000GT zal ik hier e.e.a. erover vertellen. Jammer dat dit forum zo ontiegelijk traag is, dat maakt het invoeren van de tekst nou niet echt gemakkelijk.
Onze 3000GT is van Arjan Bos, uit Boskoop (zet em op de kaart!)
Hij is eerste Nederlandse eigenaar en heeft em zelf gekocht in Duitsland. Hij had al twee 3000GT's hiervoor gehad maar dit waren oude modellen (met klapkoplampen en 5 bak). Deze auto is het nieuwe model en uitgevoerd met de getrag 6 bak.
Arjans zakenpartner heeft een Toyota Supra die wij hebben getuned en zo kwam hij bij ons op de zaak.
Na wat research hebben we besloten om enkel aanbouw delen op de motor te vervangen en dan de auto gaan tunen met de AEM computer. De installatie was een ardige klus; we hebben grotere turbos geinstalleerd, een carbon carbon kopppeling (RPS), een front mount intercooler kit en nog wat andere accessoires. Toen gingen we de auto mappen en dat was een grote desillusie. De auto was zeer snel kapot. De motor toen uitelkaar gehaald en bleek dat de bovenrand van de zuiger was afgebroken. Er was duidelijk een deel blank in de breuk en een deel zwart; het was dus al oude schade!
Hierop hebben we een nieuwe motor gebouwd voorzien van pauter drijfstangen, CP zuigers, alles ARP en ga zo maar door. Ik heb speciaal een torqueplate laten maken want dit was onze eerste 3000GT motor dus ik had nog niet alle tools in huis.
Dat built block was wel de beste beslissing. De auto gaat echt als een raket en is super duurzaam. Hij is in de afgelopen 2 jaar nooit voor lange tijd kapot geweest. Wel eens een olieleiding kapot of wat andere dingen maar het is echt een super auto.
In stock configuratie is de 3000GT echter slecht. Het blok is mooi ontworpen maar de gebruikte materialen zijn zwak. Je kan er echter iets super moois van bouwen als je het maar goed doet!
Ik ga morgen wel nog wat meer posten want dit werkt niet. Ik weet niet wat er met het forum aan de hand is maar het werkt super traag :s

· ?Mark
24,639 Posts
Ik heb het gezien,goeiendag das allemaal zeer mooi gedaan. Waar ga je hem tunen? Op een Dyno?

· ?Mark
24,639 Posts
Je hebt een PM

1 - 6 of 6 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.