Mitsubishi 3000GT & Dodge Stealth Forum banner
1 - 4 of 4 Posts

· Registered
27 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Heej mensen.

ongeveer een weekje of 3 terug, begon m'n gt olie te verliezen, dit komt tussen het blok en het koppelingshuis vandaan
Ik neem aan dat dit de krukaskering is.
Omdat dit nu gebeurd is, gaat m'n blok eruit in augustus, en gaat het naar een revisiebedrijf, en worden alle slijtage delen veravangen.
eerst wou ik niet zulke stappen ondernemen met een 3000gt SL, omdat ik het eigenlijk zonde geld vindt.
maar nu ik het blok zeg maar laat reviseren, wil ik er toch mee verder, maar daar heb ik wat vraagjes over.
Is het Mogelijk om van een FWD een AWD te maken? En zo ja wat heb ik nodig?(neem aan dat daar geen electronica bij komt kijken).
Op Ebay in Engeland heb je de GTO doctor wat veel gto en gt/stealth onderdelen verkoop, waarbij ook een non turbo --> naar turbo kit.
Dit is een kit waarbij alles inbegrepen is, om van je non turbo een twintubo te maken. Inbegrepen, intake plenum, turbo's,leidingen,spruitstukken,downpipe,ecu enz.
Past dit zomaar op een non turbo blok, of moet ik bij de revisie denken aan iets andere onderdelen, zoals andere koppakking,kopbouten, zodat ik dat al in orde heb.

Ik hoop dat iemand van jullie me een beetje op weg kan helpen.
meesten wat ik vindt op het forum zijn complete swaps met motoren. maar aangezien ik voor 800 pond een blok kan krijgen met garantie in Engeland, maar geen 1300 pond verzendkosten ga betalen voor een motorblok uit engeland, vindt ik dat geen optie. Hier in Nederland, heb ik nog geen blok kunnen vinden (of ik zoek slecht).

Greetz Guino

· Amsterdamn
4,817 Posts
Guino,

Laten we voorop stellen dat alles mogelijk is!

Wat betreft de motor, alles is gewoon uitwisselbaar, je zou inderdaad de complete non naar turbo set kunnen kopen via GTO Doctor.

Hier kan je er alles over lezen: http://www.3si.org/forum/f53/tt-conversion-link-thread-381471/
Ik denk dat je de onderdelen hier goedkoper kan vinden (op het forum) en ik denk zelfs van onze nederlandse leden! Iedereen heeft volgens mij een hoop spullen liggen. Alle benodigde onderdelen passen gewoon op jouw blok, her en der moet er een beetje aangepast worden (vooral electronica)

Je moet wel bedenken dat je niet zoveel druk kan draaien als bij een normale turbo auto, omdat jouw zuigers een hogere compressie hebben als bij turbo model.

Van FWD naar AWD is een andere onderneming: http://www.3si.org/forum/f1/one-day-awd-conversion-finished-lots-pics-449870/
Hierin staat alles wat je nodig hebt.

· Registered
8 Posts
Guino,

Lijkt me tof om jouw project bij mij op de site te zetten Home

Lijkt je dat wat en waar kom je vandaan? Ik wil met zoveel mogelijk 3000gt/Stealthtjes in contact komen om ooit een meeting te organiseren, tot zover bestaat mijn clubje uit 2 Stealth RT TT en 2 3000gt's

Met vriendelijke groeten,

Pinda
[email protected]

· Registered
27 Posts
Discussion Starter · #4 ·
@ Turbo Beast, dat van die zuigers had ik idd al gehoord, maar passen de zuigers van een TT niet in het onderblok van een NT? of moet ik dan al meer vervangen zoals de drijfstangen/krukas? dan zou dat euveltje ook alweer opgelost zijn.
Het bedrijf wat mijn blok onderhanden gaat nemen vroeg zich af of het niet beter en goedkoper is om een TT blok te kopen en aan te pakken, maar enige waar ik die vindt is op Ebay engenland en of het forum hier uit Amerika, maar betaal bij gto doctor al 1200 euro verzendkosten naar NL en dan het blok nog, en dan is het ook nog maar de vraag wat je krijgt. Misschien is hier in NL ergens een bedrijf wat je motoren goedkoper kan leveren?

@ Wheebo Dat kan dat mijn project bij jou op de site komt, maar alleen werkt de site niet. maar dit project gaat wel ff een tijdje duren, dit is niet iets van een half jaartje.

Ik hoop weer een reactie te krijgen op mijn vraag.

Greetz Guino

1 - 4 of 4 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.