Joined
·
19 Posts
Hoi allemaal,
Mijn naam is David en kom uit tilburg, en ik heb afgelopen zaterdag een 3000gt aangeschaft.
Het is een:
Merk: Mitsubishi 3000gt Twin Turbo (Geloof dat dit ook een vr4 is maar dan 1ste generaties daarvan, als dit niet zojuist is dan zit ik fout
)
Bouwjaar: 1993
Km Stand: 203000km
Kleur: Donker Rood
Alarm: Clifford
Er zit een klasse 3 alarm op met startonderbreking, met Orginele en een kopie van het orginele SCM certificaat.
Het gaat om een stock twin turbo, gewoon een orgineel linksgestuurde 3000gt met de km-teller dus geen miles of miles en binnen kilometers.
Heb lang gezocht, naar een auto en twijfelde tussen deze 3000gt of een evo4 maar mijn voorkeur ging toch uit naar deze mitsubishi.
Nu de puntjes:
Er zit nog geen apk op, dit ga ik deze week laten doen en verder ga ik ook voor eigenzekerheid de 60k beurt doen en een grote beurt meteen erbij(zo snel mogelijk), dit gaat wel wat kosten maar dan weet ik zeker dat ik daar geen problemen meer mee kan krijgen.
Wat me opviel was dat tijdens het starten, dat er gewoon normaal weinig lichte rook uitkwam, dus geen grijze of lichtblauwe rook.
Heb ook mijn hand tegen de opening van de uitlaat gehouden, geen vocht gewoon kurkdroog om het zo maar te zeggen.
Verder wat ik kon zien was dat de linkerbuitenspiegel het glasje was vervangen door een of ander soort van plastic glas.
De motortjes van de beide speigels werken gewoon, voor de koplampen ook en ook om de koplampen naar beneden af te stellen werkt naar behoren.
Ik heb een volledig leren interieur, waarvan de bestuurders kant electronisch geregeld kan worden, werkt ook naar behoren.
Natuurlijk heb ik ook een testrit gemaakt voordat ik hem kocht.
Deze auto heeft ongeveer een jaar stil gestaan dus ik durfde het eigenlijk niet aan om hem wat meer op zijn staart te trappen toen hij op temperatuur was.
Maar ik heb toch nog wel de auto redelijk goed kunnen testen, dus eerst warm rijden, de temperatuur meter die loopt op het begin snel op en zakt vervolgens en gaat weer vervolgens naar de 90graden. Vanaf dat moment ben ik iets feller gaan rijden dus iets sportiever door de versnellingen heen.
Tijdens dat moment pakte de koppeling goed op en voelde niet te zwaar aan en de auto maakte ook geen vreemde of afwijkende geluiden.
En de handbak schakelde ook goed en vrij soepel zonder krakende of afwijkende geluiden te maken.
Ik ben niet boven de 4000toeren gekomen, overschakelen tijdens de 3000toeren en ook niet het gaspedaal helemaal ingetrapt.
Dus was eigenlijk al tevreden dat zowel de koppeling als de handbak goed samenwerkte en geen krakende of afwijkende geluiden maakten.
Ook ben ik blij dat hij op de moment waarop ik iets meer vermogen vroeg niet inhield op het acceleren en de turbo ook goed inkwam.
Voor zover ik kan zeggen is de 4x4 bak ook goed, in iedergeval geen rare geluiden gehoord of enig signaal daarvan, de climate controle werkt ook naar behoren, en de rest van de electronica ook.
Ook het sturen ging soepel ik voelde dat de stuurbekrachtiging zijn werk goed deed
Kortom het reedt goed en het is ook nog comfortabel
.
Er zitten ook nog wat kleine aandachtspuntjes op, kleine lakbeschadiging aan de bijrijders kant net onder de raam en 2 kleine plekjes op de spoiler.
Onderkant ga ik ook nog een keer volledig tectyleren.
De motorruimte zag er redelijk goed uit en bij de Turbo's lekte hij niet.
Hij lekte ook niet bij de distributieriemkap, de motor zweette wel een heel klein beetje en de hitteschild was al vrij ver aan het verslijten.
De accu is ook goed, en de fan slaat ook goed aan, om hem op de juiste temperatuur te houden.
Al met al ik vondt het wel goed genoeg om daadwerkelijk de auto te kopen, dus kwamen we bij het bieden uit. Verders zit de auto ook nog redelijk goed in de lak, moet hem nog een keertje goed wassen en laten polijsten.
Ik heb deze 3000gt uiteindelijk voor €5500,00 gekocht en heb er geen spijt van alleen al om hoe de auto eruit ziet als je er dichtbij staat nog mooier dan op de foto
, en de lijnen en de sportieve look echt gewoon een super mooie auto,en zeker de moeite waard om er veel geld aan uit te geven.
Weet iemand toevallig een 3000gt specialist in de omgeving van Noord-Brabant en ook waar ik mijn onderdelen kan bestellen of halen?
En ook voor als de auto in orde is of het kwaad kan om een keer 0-100 te testen?
En hoe je dat het beste kunt doen zonder dat je de versnellingsbak ermee sloopt.
(Want zover ik gelezen heb schijnen deze bak daar niet erg goed tegenkunnen)
Reden waarom ik dit vraag is gewoon uit nieuwsgierigheid want ik wil er gewoon veel mee rijden en blijven rijden.
Dus alweer een Nederlandse liefhebber erbij
Oowja hier nog een paar foto's van de bolide:
Mijn naam is David en kom uit tilburg, en ik heb afgelopen zaterdag een 3000gt aangeschaft.
Het is een:
Merk: Mitsubishi 3000gt Twin Turbo (Geloof dat dit ook een vr4 is maar dan 1ste generaties daarvan, als dit niet zojuist is dan zit ik fout
Bouwjaar: 1993
Km Stand: 203000km
Kleur: Donker Rood
Alarm: Clifford
Er zit een klasse 3 alarm op met startonderbreking, met Orginele en een kopie van het orginele SCM certificaat.
Het gaat om een stock twin turbo, gewoon een orgineel linksgestuurde 3000gt met de km-teller dus geen miles of miles en binnen kilometers.
Heb lang gezocht, naar een auto en twijfelde tussen deze 3000gt of een evo4 maar mijn voorkeur ging toch uit naar deze mitsubishi.
Nu de puntjes:
Er zit nog geen apk op, dit ga ik deze week laten doen en verder ga ik ook voor eigenzekerheid de 60k beurt doen en een grote beurt meteen erbij(zo snel mogelijk), dit gaat wel wat kosten maar dan weet ik zeker dat ik daar geen problemen meer mee kan krijgen.
Wat me opviel was dat tijdens het starten, dat er gewoon normaal weinig lichte rook uitkwam, dus geen grijze of lichtblauwe rook.
Heb ook mijn hand tegen de opening van de uitlaat gehouden, geen vocht gewoon kurkdroog om het zo maar te zeggen.
Verder wat ik kon zien was dat de linkerbuitenspiegel het glasje was vervangen door een of ander soort van plastic glas.
De motortjes van de beide speigels werken gewoon, voor de koplampen ook en ook om de koplampen naar beneden af te stellen werkt naar behoren.
Ik heb een volledig leren interieur, waarvan de bestuurders kant electronisch geregeld kan worden, werkt ook naar behoren.
Natuurlijk heb ik ook een testrit gemaakt voordat ik hem kocht.
Deze auto heeft ongeveer een jaar stil gestaan dus ik durfde het eigenlijk niet aan om hem wat meer op zijn staart te trappen toen hij op temperatuur was.
Maar ik heb toch nog wel de auto redelijk goed kunnen testen, dus eerst warm rijden, de temperatuur meter die loopt op het begin snel op en zakt vervolgens en gaat weer vervolgens naar de 90graden. Vanaf dat moment ben ik iets feller gaan rijden dus iets sportiever door de versnellingen heen.
Tijdens dat moment pakte de koppeling goed op en voelde niet te zwaar aan en de auto maakte ook geen vreemde of afwijkende geluiden.
En de handbak schakelde ook goed en vrij soepel zonder krakende of afwijkende geluiden te maken.
Ik ben niet boven de 4000toeren gekomen, overschakelen tijdens de 3000toeren en ook niet het gaspedaal helemaal ingetrapt.
Dus was eigenlijk al tevreden dat zowel de koppeling als de handbak goed samenwerkte en geen krakende of afwijkende geluiden maakten.
Ook ben ik blij dat hij op de moment waarop ik iets meer vermogen vroeg niet inhield op het acceleren en de turbo ook goed inkwam.
Voor zover ik kan zeggen is de 4x4 bak ook goed, in iedergeval geen rare geluiden gehoord of enig signaal daarvan, de climate controle werkt ook naar behoren, en de rest van de electronica ook.
Ook het sturen ging soepel ik voelde dat de stuurbekrachtiging zijn werk goed deed
Kortom het reedt goed en het is ook nog comfortabel
Er zitten ook nog wat kleine aandachtspuntjes op, kleine lakbeschadiging aan de bijrijders kant net onder de raam en 2 kleine plekjes op de spoiler.
Onderkant ga ik ook nog een keer volledig tectyleren.
De motorruimte zag er redelijk goed uit en bij de Turbo's lekte hij niet.
Hij lekte ook niet bij de distributieriemkap, de motor zweette wel een heel klein beetje en de hitteschild was al vrij ver aan het verslijten.
De accu is ook goed, en de fan slaat ook goed aan, om hem op de juiste temperatuur te houden.
Al met al ik vondt het wel goed genoeg om daadwerkelijk de auto te kopen, dus kwamen we bij het bieden uit. Verders zit de auto ook nog redelijk goed in de lak, moet hem nog een keertje goed wassen en laten polijsten.
Ik heb deze 3000gt uiteindelijk voor €5500,00 gekocht en heb er geen spijt van alleen al om hoe de auto eruit ziet als je er dichtbij staat nog mooier dan op de foto
Weet iemand toevallig een 3000gt specialist in de omgeving van Noord-Brabant en ook waar ik mijn onderdelen kan bestellen of halen?
En ook voor als de auto in orde is of het kwaad kan om een keer 0-100 te testen?
En hoe je dat het beste kunt doen zonder dat je de versnellingsbak ermee sloopt.
(Want zover ik gelezen heb schijnen deze bak daar niet erg goed tegenkunnen)
Reden waarom ik dit vraag is gewoon uit nieuwsgierigheid want ik wil er gewoon veel mee rijden en blijven rijden.
Dus alweer een Nederlandse liefhebber erbij
Oowja hier nog een paar foto's van de bolide:


