Mitsubishi 3000GT & Dodge Stealth Forum banner

Ja eindelijk jongens!

115K views 2K replies 26 participants last post by  Turbo Beast 
#1 · (Edited)
Eindelijk ons eigen subforum!

Translation: Finally our own subforum! :D
 
#63 ·
Hallo mannen ben deze morgen bij Dennis geweest om het stotteren proberen op te lossen. Ondanks de moeite die Dennis erin heeft gestoken (daarvoor super bedankt) door vervangen gaskleppenhuis pakking en vervanging van de coils en MAF sensor stottert de auto nog altijd:mad: :confused: Ondanks dat ik er relatief weinig van weet krijg ik steeds meer het gevoel dat de monteurs bij de dealer de verkeerde bougies gemonteerd hebben. Als de motor warm is rijdt hij als een zonnetje, helemaal top. Alleen als de motor koud is stottert hij. Ik heb het idee dat er bougies inzitten die minder goed vonken bij lage temperaturen en goed werken bij warme motor. Is dit mogelijk? Welke bougies zou ik dan moeten gebruiken?
Kan me haast niet voorstellen dat het aan de ECU ligt want dan zou het stotteren willekeurig moeten voorkomen, toch?
 
#64 · (Edited)
Hallo mannen ben deze morgen bij Dennis geweest om het stotteren proberen op te lossen. Ondanks de moeite die Dennis erin heeft gestoken (daarvoor super bedankt) door vervangen gaskleppenhuis pakking en vervanging van de coils en MAF sensor stottert de auto nog altijd:mad: :confused: Ondanks dat ik er relatief weinig van weet krijg ik steeds meer het gevoel dat de monteurs bij de dealer de verkeerde bougies gemonteerd hebben. Als de motor warm is rijdt hij als een zonnetje, helemaal top. Alleen als de motor koud is stottert hij. Ik heb het idee dat er bougies inzitten die minder goed vonken bij lage temperaturen en goed werken bij warme motor. Is dit mogelijk? Welke bougies zou ik dan moeten gebruiken?
Kan me haast niet voorstellen dat het aan de ECU ligt want dan zou het stotteren willekeurig moeten voorkomen, toch?
Gelukkig niet! het heeft waarschijnlijk te maken met één van de componenten van de ontsteking dat minder weerstand krijgt naar mate de warmte toe neemt. Waarom hebben jullie de bougies sowieso niet gecontroleerd? Loopt de auto wel stationair?
Ecu is wel nagekeken, niks aannemen voordat je er werkelijk naar hebt gekeken! Vonk op iedere bougie kabel?
Gasklep sensor ook doorgemeten? ECS afgekoppeld en nogmaals laten draaien?
Lambda okay?

@paul, child porn, thats belgium right?
 
#68 ·
ECS losgekoppeld, geen verbetering

Gasklephuis pakking vervangen,
Y pipe vervangen (lekte als een mother)
coils vervangen
MAF vervangen

(geen tijd meer voor bougies anders had ik die na gelopen)

Geen verbetering

Auto loopt stationair als een zonnetje op alle cilinders, en ook als hij koud is en je trapt het gas helemaal in :burnout:

Alleen als hij koud is en onder de 3000Rpm stotteren.

Ik had het stotteren nog niet meegemaakt tot gister maar het is veel erger dan ik dacht, volgens mij zijn het misfires als ik het zo mee maak
 
#69 ·
wat voor bougie kabels heb je ook alweer? Heb je die test in het donker gedaan waar een persoon de auto op toeren brengt in het donker en de andere kijkt of ie vonken ziet overschieten van de kables naar metaal?
 
#70 ·
+1! Gewoon de kabels van de coil trekken en uitkijken dat je geen schok krijgt ;) Jammer dat je niet even één van de bougies hebt getrokken van de voorste bank, dan kan iniedergeval even de electrode afstand checken.
Gasklepsensor kan geschrapt worden, als die stuk zou zijn zou hij slecht stationair lopen.
(ik heb vrijdag een date! en nu het telefoon netwerk zwaar aan het belasten met smsjes)
 
#73 ·
En heren hoe zijn jullie dates bevallen? Voor herhaling vatbaar?
Ik heb zojuist in het donker onder de motorkap gekeken of ik vonkjes zag terwijl mijn vriendin gas gaf in stationair.
Ik heb gekeken bij bougie kabels en coils maar heb nergens vonkjes gezien.

Het lijkt er dus op dat weer een mogelijke oorzaak afgestreept kan worden.
Morgen zal ik bellen naar de volvo dealer om het merk en type bougie op te vragen welke nieuw gemonteerd zijn in mijn VR4.
 
#74 · (Edited)
VR4 en Volvo dealer? uhm Kevin, daar gaat iets niet helemaal goed!
Je had juist vonken van de bobines naar de kabels moeten zien springen, dit betekend dat ze spanning hebben.
Als je morgen die volvo dealer spreekt moet even vragen naar het type bougie en of zij de elektrode afstand hebben aangepast. Zo ja, tot wat?

As for the date, ik moet nog 4 nachtjes slapen dan is het crunchtime! Maar zoals ik al zei, fokking zenuwachtig!

EDIT en je bedoelt dat ze gas gaf in neutraal :D

Voordat jouw 3000 straks in vlammen op gaat:
Koude motor
Auto starten
Motorkap openen
één voor één de bougie kabels van de bobines halen
Als je hebt gekeken en hij vonkt mag hij er meteen weer op
Je houd de bougie kabel vlakbij de bobine, hierbij moet je een blauwe vonk zien overspringen
Als hij dit doet, is de kabel goed, als hij dat bij beide kabels doet is de bobine goed.
 
#75 ·
die monteur heeft per songeluk niet een paar bougie kables verwisselt op de coils heeft ie? (dat is echt engels zins verband lol), Hij zou dus wel starten op vier cylinders en rijdt maar rijd echt slecht. Ik geloof niet dat dat het probleem is maar toch effe checken!
 
#76 ·
Heb je die andere ecs computer in de laadback de stekker er uit getrokken?
 
#78 ·
je moet die ECU is even in een goed lopende auto gooien en zien of het de zelfde symptomen geeft. Doe het niet andersom aub want het is mogelijk dat je opeens twee slechte ECU's kan krijgen!
 
#80 ·
ok was een typfoutje..

Ik ben dus half december bij mitsubishi dealer geweest.
daar hebben ze:
Bougies vernieuwd
Bougiekabels vernieuwd en een pakking vervangen (weet niet meer welke, in ieder geval eentje die vervangen moet worden als je bougies vervangt.

verder:

-Heb ik ECS comp los. Dit maakt geen verschil
-Heeft dennis coils vervangen en MAF vervangen en gaskleppenhuis pakking vervangen
-Heb ik gisteravond gecontroleerd of ik vonken zag terwijl auto stationair liep (nee dus)
-Heb ik om en om stekkers van coils los getrokken om te kijken of ik vonken zag. Ja die zag ik maar niet meer als stekkers weer op coil gingen.
-Heb ik gebeld met de mitsubishi dealer om te vragen welke bougies er op gezet waren: ze verzekerde me dat het originele platinum bougies waren.
-verder adviseerde de dealer mij om eens injector schoonmaak vloeistof in de tank te gooien, tank leegrijden, evenbtueel nog een keer herhalen om te kijken of er dan verbetering is. ( het zou ook aan injectoren kunnen liggen)

Daarnaast wil ik een oproep doen om te kijken of iemand nog goed werkende injectoren voor een 1991 VR4 heeft liggen. want er bestaat een kans dat deze vervangen moeten worden..


Volgens mij zijn jullie nu allemaal up to date.

Oh ja,
verder wil ik iederren ook bedanken voor de interesse en het meedenken. Ik waardeer dat zeker.:)

ik hoop alleen dat het probleem snel gevonden wordt.....

Tot snel dan maar weer.
 
#83 ·
hmmmm ik vraag me af of the fuel filter verstopt zit, ik vedenk the fuel filter eerder dan injectors, hoeveel KM opde odometer? Haal de stekkers eraf die tussen de cam gear covers zitten en probeer maar een beetje te starten zodat de fuel pressure eraf gaat van het systeem. Haal de accu eruit en de plaat eronder, dan zie je de zwarte fuel filter op de firewall, sleutel het allemaal maar los en als het moilijk is om er door te blazen dan moet je er een niewe fuel filter ingooien. Die injectoren can je uitzenden om ze schoon te maken en te balanceren-geloof niet dat dat het goeie woord is maar je begrijpt het principe lol.
 
#87 ·
een vraagje, heeft hij een walbro fuel pump?
 
#89 ·
Hey Kevin,

fuel filter is idd altijd handig om te vervangen en ze kosten iets van 15/25 euro....

ps, probeer ook de accu tijdelijk ff te wisselen, zorgde bij mijn 3000 ook voor onregelmatig lopen en stotteren.

ps2 een mede 3000gt rijder zoekt voor een ´92 SL automaat de kabelboom naar de versnellingsbak......iemand tips ?
 
#91 ·
Kan iemand mij uitleggen waarom een fuel filter en/of een slechte accu voor stotteren kan zorgen?
Als een accu slecht is dan zou ik toch ook startproblemen moeten hebben en die heb ik niet?

P.S. heb vanaaf de injector reiniger in de tank gegooid, die bijna leeg was, toen getankt en daarna een stukje gereden.
Ben benieuwd of dit effect gaat hebben.
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top