ik ga zaterdag kijken bij een '93 3000gt v6 Twin Turbo
mits er geen gekke dingen opkomen, zal ik deze gaan kopen
zijn er specifiek dingen waar ik op moet letten?
dus echt 3000gt kwaaltjes (als die bestaan?)
ook heb ik niet heel veel kijk op de werking van bepaalde functies van de GT
b.v. wat moet ik verstaan onder de active aero spoiler?
en de electronische schokdempers?
deze GT staat op 18 inch en ik vind hem erg hoog staan, dus zit te kijken voor een TEIN EDFC set
ik zal straks nog wel wat vragen bedenken, maar ik wacht hier wel op antwoorden
is er ook een forum in NL voor de GT?
ik kwam op deze uit want op de algemene mitsubishi NL forums staat niet veel info op
Allereerst welkom, wij hadden elkaar al gesproken via de PM!
Leuke dingen:
1. Als je overgaat naar de TEIN set, is de werking van het ECS niet belangrijk, deze functie zal vervallen. Het zou zo moeten zijn, zodra je op de ECS knop druk de vering wat stugger word. Als je dit voor de eerste keer meemaakt zul je er echt op moeten letten wil je wat voelen, later voel je het direct.
2. Active Aero: Deze spoiler gaat onder een andere hoek staan als je over de 80 heen gaat en gaat weer op een normale manier staan als je weer daaronder zakt. DAT IS IN THEORIE! Dit is het meest kwetsbare op de GT, onder de voorbumper zit namelijk ook een AA lip, als deze beschadigd door een stoep rand, gaat het systeem steeds in storing.
3. Wel mooie 18inch hoop ik!?
4. Het lastigste gebeuren.... In Nederland zijn we gelukkig gezegend met een ANWB keuring, ik kan je STERK aanraden deze te laten doen, dit is een aankoopkeuring en kost wat geld maar is het uiteindelijk waard. Onderdelen kosten een godsvermogen en als je niet of een beetje technisch bent is het diagnose stellen en verhelpen van ploblemen een hele lastige taak. Laat staan de kosten als je de auto naar een garage bedrijf brengt voor reparatie.
ik antwoord hier verder
anders hebben we het over hetzelfde via 2 manieren
ik heb net gekeken naar de locatie's van de anwb keuringstations, de auto staat voorbij enschede
en de stations zijn, volgens de site alleen in utrecht en in den haag
dus dat gaat hem niet worden dan
op de advertentie zag ik ook de punten die jij aanhaalde
dus ik kijk zaterdag even wat ik er verder mee ga doen
misschien dat er een andere oplossing is hier voor?
die 18inch vind ik niet mooi en ook niet bij de auto passen, dus die gaan er af
TEIN set had ik ook op mn huidige auto (nissan primera P11 GT)
ben daar zeer over te spreken
en verder.....ik kan niet wachten om hem te bekijken
en hopelijk de koop vast te leggen
Enige andere optie is een goede garantie afspreken met de mannen. En hem daarna laten nakijken bij andere/ bekende garage.
Het is zo, dat je binnen afzienbare tijd toch van de koop af kan zien, zelfs als de auto al op jouw naam staat. Basis Consumentenrecht.
Dus, als alles goed voelt en de garage is degelijk gewoon kopen MAAR zsm laten nakijken door een ander!
Ik zou hen het importtraject laten doorlopen, dat scheeld jou een hoop gezeur (uitlaat, emissie, andere puntjes)
ja ik laat hun alles doen
ik neem hem van hun over met NL kenteken, dat is wat je bedoelt neem ik aan?
na de keuringen kan ie pas op kenteken komen toch
wat ik ook nog wou weten, VR4 heeft niks met de motor te maken merk ik?
dat dacht ik dus eerst. V6 of een VR4, zal wel door volkswagen komen haha, VR6
ja ik laat hun alles doen
ik neem hem van hun over met NL kenteken, dat is wat je bedoelt neem ik aan?
na de keuringen kan ie pas op kenteken komen toch
wat ik ook nog wou weten, VR4 heeft niks met de motor te maken merk ik?
dat dacht ik dus eerst. V6 of een VR4, zal wel door volkswagen komen haha, VR6
Ja ze keuren hem, betalen rest bpm en dan is het wachten op een kenteken.
VR4 = Twin Turbo V6
SL = Non turbo V6
Base = SOHC V6
Allemaal 3.0 liter
stiekem ga ik er al vanuit dat ik hem koop
dus ik stel me nog wat beter voor
ik ben 32 jaar, kom uit Almere
zit bij de landmacht
ik hou eigenlijk alleen van japanse auto's
ben begonnen met een crx vtec EE8, heerlijk wagentje
daarna over gestapt op een Nissan Primera P11 SLX, ik zocht de GT maar was toen niet gevonden
na een jaar toch een GT gevonden, en die heb ik nu nog
de GT heb ik aardig naar mijn smaak gemaakt
ik had een maandje terug nog een FWD SR20DET blok die er in gebouwd zou worden
maar heb toch maar besloten om het geld in een wagen te steken die dit allemaal al heeft
Goed om te horen dat je van te voren hier wat info opvraagt. De aankoopkeuring van de ANWB is inderdaad een aanrader maar in jouw geval misschien lastig.
Er zijn helaas inderdaad wel een aantal aandachtspunten maar ik denk dat Colin degene is die je hierover alles kan vertellen.
Import inderdaad door de verkoper laten regelen en een goede garantietermijn afspreken ! Ik weet zeker dat je hier profijt van hebt.
Luister naar je verstand als je zaterdag naar de auto gaat kijken......
The AutoGuide.com network consists of the largest network of enthusiast-owned enthusiast-operated automotive communities.
AutoGuide.com provides the latest car reviews, auto show coverage, new car prices, and automotive news. The AutoGuide network operates more than 100 automotive forums where our users consult peers for shopping information and advice, and share opinions as a community.